Õpikeskkonna ja hindamise kujundamine digiajastul

Mooduli läbimine võimaldab õpetajal kavandada, arendada ja hinnata õpikeskkonda ning hindamist õppeprotsessis, kasutades digiajastu vahendeid õppimise tagamiseks.

Kuidas valida õpikeskkonda?Mille alusel valid opikeskkonda

Õpistiilide testi tegin 2. klassis (9 tüdrukut, 7 poissi). Enne testi selgitasime välja, mis on õpistiilid ja miks on õpetajal vaja teada, millise õpistiiliga tema õpilased on. Seejärel arutasime, kas õpilasele on kasulik, kui ta teab missugune õpistiil on talle kõige sobilikum edu saavutamiseks õppetöös? 

Õpilastele sai õpistiilid antud nimetustega: vaatan/loen (visuaalne); kirjutan/teen (kineetiline); kuulan (auditiivne).

Poisid leidsid, et neil läheb hästi, kui nad uue osa õppimisel vaatavad pilte, loevad diagramme ja teksti ning kuulavad uut osa õpetaja ja ema esituses või CDlt.
Tüdrukud eelistasid kõik korralikult ise läbi teha, ülekaalus oli kinesteetiline õpistiil, sellele järgnes visuaalne õpistiil, auditiivne õpistiil tüdrukutele nende endi arvates eriti ei sobi. Paar tüdrukut märkisid ära kõik kolm valikut, põhjendasid seda sellega, et kõik sõltub õppeainest ja sellest, mida parajasti õpitakse.
https://docs.google.com/document/d/1t0i2lGEEbsjpwseCFBWypSkWKJKkcL_U7uad53wGbFY/edit?usp=sharing
Visuaal/ auditiivse testi tulemused (test esitlusest Õppija individuaalsed iseärasused): 5 õpilast magasid, 6 õpilast ei ole visuaalsed õppijad, 4 õpilast alla keskmise visuaalsusega, 1 õpilane on keskmise visuaalsusega. https://docs.google.com/document/d/1IZpTfgnKMK1QFwy9-xc2n4Vg1CySVup9jC3w2E-oerc/edit?usp=sharing
Audiotestiks võtsin ühe kuulamisülesande 2. kl kuulamisülesannete valikust. Tulemus keskpärane. Auditiivne ja visuaalne õpistiil puhtalt ei sobi noorematele õpilastele, kombineeritult kinesteetilisega aga annab häid tulemusi.
Suure ja väikese algustähe õppimisel kasutasin (1. tund):
1. Ajurünnakut – mida tead suure ja väikese algustähe kasutamisest (paaristöö, answergarden), kui klassis, siis arvutis (töö salvestatakse ja teema lõpus korratakse sama küsimust, saab võrrelda muutusi teadmistes). Hiljem (teema lõpus) printida ja klassi seinale. (auditiivne, visuaalne, kinesteetiline)
2. Mäng: (classtools.net; Dustbin Game). Peale mängu küsitlus, mis oli raske?
(visuaalne, kinesteetiline, auditiivne)
3. – 4. Paaristöö, millal veel kasutame väikest tähte? Meenutada mängu. Leitud näidete varal mõistekaardi täiendamine/loomine, reegli sõnastamine (mindomo.com), oma tulemuse tutvustamine (auditiivne, visuaalne, kinesteetiline)
5. Tunni lõpus kiire ülevaade õpetajale omandatust (flisti.com; socrative student; visuaalne, kinesteetiline)
6. Vaata multifilmi „Väike seen“ ja koosta kodus jutuke multifilmi ainetel nendest, kes olid vihma ajal seene all varjul. Kasuta lausetes nii nime kui nimetust. Jooni oma jutus alla nimed ja nimetused (värvides lepitakse kokku), mida kasutasid. (visuaalne, auditiivne, kinesteetiline)
Paaris töö: koosta koomiks dialoogidega, milles kasutad nime ja nimetust (2. tunnis, domo.goanimate.com; visuaalne, kinesteetiline).

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s